Impresariat

Sylwia Krzysiek
sopran

Finalistka międzynarodowego konkursu operowego młodych śpiewaków Klassik Mania (Wiedeń, 2005).
Trzy lata później, we Włoszech zdobywa główną nagrodę na VII Concorso Internazionale di Canto Lirico, da Camera, Barocco Opera Rinata. W Warszawie, w czerwcu 2008 bierze udział w spektaklu Księżniczka Czardasza, wcielając się w rolę Sylwii Varescu.
W 2010 r. w Padwie uzyskuje stypendium XXV Concorso Lirico Internazionale “Iris Adami Corradetti”. W tym samym roku występuje w prestiżowej Operze Rzymskiej, śpiewając rolę tytułową w operze Jules Massenet’a Manon.
W 2011r. w Teatro Massimo w Palermo wciela się w rolę Kopciuszka śpiewając w prapremierze współczesnej opery „Cenerentola.com” Lucio Gregoretti i Nicola Sani. W listopadzie zostaje laureatką III nagrody V Concorso Lirico Internazionale Magda Olivero w Mediolanie. Solistka Opery Kameralnej w Warszawie.

__________________________

Monika Ledzion – Porczyńska
mezzosopran

Początkowo uczyła się gry na skrzypcach w Szkole Muzycznej I st. w Rzeszowie, a następnie podjęła studia wokalne w warszawskiej Akademii Muzycznej, którą ukończyła w klasie prof. Haliny Słonickiej (2000). Uczestniczyła w kursach mistrzowskich prowadzonych przez Rusko Ruskova i Stefanię Toczyską. Jeszcze jako studentka zadebiutowała w Teatrze Muzycznym „Roma” partią Opinii Publicznej w Orfeuszu w piekle Offenbacha, a zaraz po ukończeniu studiów została solistką Warszawskiej Opery Kameralnej. Na tej scenie wykonuje następujące partie mozartowskie: Geniusza III i III Damy w Czarodziejskim flecie, Dorabelli w Cosí fan tutte i Carmi wBetulia liberata. Występuje także w partii Giulietty Kelbar w Un Giorno di regno Verdiego, Olgi w Eugeniuszu Onieginie Czajkowskiego, Karolki w Jenufie Janačka. Ma w repertuarze także partię Jadwigi w Strasznym dworze Moniuszki, którą zaśpiewała w 2002 roku na zaproszenie Opery Krakowskiej w plenerowym przedstawieniu na zamku w Niepołomicach, a rok później na scenie Opery „Nova” w Bydgoszczy. W obu tych teatrach, a także w Operze Bałtyckiej, Teatrze Wielkim w Łodzi i Teatrze Wielkim w Poznaniu, występuje w partii tytułowej w Carmen Bizeta.
Od 2004 roku współpracuje z Teatrem Wielkim – Operą Narodową w Warszawie. Wystąpiła tam m.in. w partii Poliny w Damie pikowej Czajkowskiego, Bersi w Andrea Chénier Giordana, Maddaleny w RigolletcieVerdiego, Siebela w Fauście Gounoda, II Damy w Czarodziejskim flecie Mozarta oraz w partii solowej w Zapiskach tego, który zniknął Janačka oraz jako Dama II w spektaklu dla młodych widzów W krainie czarodziejskiego fletu. Artystka współpracowała z Teatrem Wielkim w Poznaniu, gdzie wystąpiła jako Dorabella w spektaklu Cosí fan tutte Mozarta w reżyserii Grzegorza Jarzyny. Zaśpiewała Azę w premierowym przedstawieniu opery Paderewskiego Manru w Opera „Nova” w Bydgoszczy. Spektakl ten zainaugurował obchody 50-lecia istnienia bydgoskiej sceny operowej i został zarejestrowany na DVD. W 2006 roku wzięła udział w światowym prawykonaniu scenicznym opery Iwona, księżniczka Burgunda Zygmunta Krauze w ramach festiwalu „Warszawska Jesień”.
Występuje w repertuarze oratoryjno-kantatowym i pieśniarskim. Uczestniczyła m.in. w wykonaniach Stabat Mater Pergolesiego, Mszy koronacyjnej, Missa brevis i Requiem Mozarta oraz IX Symfonii Beethovena. Śpiewała pieśni Brahmsa, Richarda Straussa, Schuberta, Schumanna, Mahlera, Czajkowskiego, Rachmaninowa, Moniuszki i Chopina. Brała udział w wykonaniu Polskiego Requiem Pendereckiego na koncercie finałowym I Festiwalu Muzyki Polskiej (2005), zarejestrowanym przez Polskie Radio. Współpracowała z wybitnymi dyrygentami, m.in. z Kazimierzem Kordem, Tadeuszem Kozłowskim, Andrzejem Straszyńskim, Tadeuszem Strugałą, Grzegorzem Nowakiem, Łukaszem Borowiczem oraz reżyserami: Ryszardem Perytem, Laco Adamikiem, Mariuszem Trelińskim, Grzegorzem Jarzyną, Achimem Freyerem, Robertem Wilsonem, Markiem Weissem.

__________________________

Kontakt z impresariatem Lakme-Art:
impresariat@grupalakme.eu
tel. +48 501 068 359